بیش از ۳۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی کردستان قرار دارد

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: ۳۲ هزار و ۵۳۵ نفر معلول در استان کردستان تحت پوشش بهزیستی هستند که ۴۷ درصد این افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بوده و نیازمند توجه ویژه هستند.

حسین رسولی امروز ،یکشنبه دوازدهم آذر، در نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز غیر دولتی و انجمن‌های معلولان که در سالن اجتماعات بهزیستی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ۳۲ هزار و ۵۳۵ نفر معلول در استان کردستان تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات مستمر و غیر مستمر این سازمان بهره می‌برند.

وی افزود: قریب به ۴۷ درصد از معلولان استان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بوده که نیازمند توجه ویژه هستند.

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: با نگاه ویژه دولت سیزدهم در حال حاضر هیچ معلول پشت نوبت دریافت مستمری در استان کردستان نداریم و امسال نیز شاهد افزایش ۴۰ درصدی حق مستمری بودیم.

رسولی تصریح کرد: امروز نسبت به گذشته نگاه نسبت به جامعه معلولان تغییر کرده و جامعه معلولان مشارکت بیشتری در اجتماع دارند.

وی وجود موانع فرهنگی و فیزیکی را دو چالش عمده برای عدم حضور قشر معلولان در اجتماع دانست و گفت: باید همه بخش‌های جامعه، دستگاه‌ها و متولیان امر بستر لازم برای مشارکت بیشتر معلولان در اجتماع را فراهم کنند.

مدیرکل بهزیستی کردستان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی با ۵۴ مأموریت شاخص و بیش از ۱۲۰ فعالیت، برنامه و طرح به طیف وسیعی از جامعه خدمات ارائه می‌دهد که بیش از ۳۰ فعالیت آن مربوط به حوزه توانبخش

ی است.

کد خبر 95999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد